Sydney and the Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Sydney and the Outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Sydney and the Outback

Blijf op de hoogte en volg Everieke

19 Juli 2013 | Australië, Alice Springs

Daar ben ik dan met mijn één na laatste blog van mijn reis door Australië. Voor jullie even een update van wat ik gedaan heb de afgelopen 1,5 week. Ik ben de afgelopenn 1,5 week namelijk in Sydney en de Outback (alice springs etc.) geweest.

Ik ben vanaf Byron Bay naar Sydney gegaan met de nachtbus. Dit was een vermoeide en een zeer oncomfortabele reis als ik er op terug kijk. Ik heb helaas niet erg goed kunnen slapen die nacht en want hoe ik ook zat/lig of wat dan ook het hielp niet haha. Maar uiteindelijk was ik wel blij dat ik in Sydney beland ben. De eerste dag heb ik dan ook lekker niks gedaan en heerlijk bijgeslapen etc. want ja het was toch slecht weer en erg koud. De volgende dag was beter en ben ik lekker op stap gegaan. Broodjes klaargemaakt en rond een uur of 11 vertrokken om lekker door de stad te slenteren. Eerst ben ik naar de Royal Botanic gardens gelopen. Wat een groot park is midden in de stad en wat uitkomt op the Opera House. Maar waar ook een mooi uitzicht punt heeft op the opera house en the harbour bridge. Daar eenmaal aangekomen heb ik eerst een lekker mijn broodjes naar binnen gewerkt want ja wie krijgt er nou de kans om met zo’n mooi en speciaal uitzicht te lunchen! En na natuurlijk wat fotootjes geschoten te hebben ben ik door het park gelopen op naar the Opera house. Wat een mooi groot gebouw is dat zeg. In de verte lijkt het namelijk al een stuk kleiner. Maar eenmaal dicht bij besef je pas wat een enorm architectonisch gebouw het is en dat is heel indrukwekkend kan ik je vertellen. Nadat ik er omheen ben gelopen heb ik ook maar even wat kleine glimpjes van de binnenkant gezien, wat voornamelijk uit hout bestaat. Verder heb ik ook nog wat foto’s van de binnenkant aanschouwt. Daarna ben ik verder gelopen wat dichterbij de brug om daar wat foto’s te maken. En aangezien het daarna al donker begon te worden ben ik maar weer naar het hostel gelopen. De volgende ben ik naar de Blue Mountains geweest. Dat is ook een erg indrukwekkend natuurgebied. Ze noemen het de Blue Mountains omdat er een ‘blue haze’ letterlijk vertaald een ‘blauwe waas’ door de ravijnen/diepte (ik kom even niet op het juiste woord ervoor dus ik gebruik even dit..) gaat. Dit komt origineel van de wolken en is er zelfs als het stralend weer is. Na deze ontzettend mooie bergen te hebben mogen aanschouwen ging ik met de boot terug naar Sydney. Waar ik natuurlijk bij de verkeerde halte uitstapte waardoor ik naar een ander treinstation moest lopen om naar de andere kant van de stad te komen waar ik verbleef. Gelukkig heb ik de gave om goed kaart te lezen en heb ik mijn weg gevonden. Na dit avontuur was ik inmiddels 8 uur s’ avonds in het hostel wat ik veel sneller had kunnen doen en om 6 uur terug kon zijn haha. Maar goed zo doende leert men zeggen ze. De dag daarna heb ik ook nog even rondgelopen door de stad en alles klaargemaakt voor de volgende dag. De volgende dag heb ik het vliegtuig gepakt naar Alice Springs midden in Australië. Eenmaal daar aangekomen heb ik wat meiden ontmoet en zijn we naar het hostel gegaan. Daar kwamen we erachter dat die dag het evenement ‘Camelcup’ aan de gang was niet ver van ons hostel. Zonder er verder bij na te denken hebben we onze spullen in de kamer gedropt en in de bus gesprongen om naar de Camelcup te gaan. Iedereen die een beetje Engels kan, kan wel raden wat het inhoudt. Ja het was een race met kamelen. Ik heb heel stuk gelegen van het lachen die dag en vol op schik gehad met de Australische bevolking. Maar het was zo warm en iedereen liep in een lange broek… we waren een beetje onvoorbereid. Maar goed na deze vermoeide dag, want ja we zaten om 6 uur s’ ochtends al in het vliegtuig is iedereen om 8 uur s’ avonds gaan slapen want de volgende dag moesten we om 5 uur op want we werden opgepikt om 6 uur voor onze Rock Tour trip. De volgende dag dus weer vroeg uit de veren, ontbijten en de bus weer in op naar de eerste stop van onze trip: Kings Canyon. Na een 6 uur durende rit, waar we ons prima hebben vermaakt met karaoke in de bus en tekenen op de ramen, zijn we daar aangekomen. Toen moesten we als eerst de death mountain op. Ja het was zo stijl en het was erg warm weer dus we hebben daar even onze tijd genomen, want anders ging dat natuurlijk fout. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht over het land. Het blijft erg bijzonder dat alles daar gewoon rood is. Kings Canyon is een mooi gebergte om door heen en op te lopen het geeft mooie plaatjes voor je camera haha. Maar zo ook kwamen we bij the Garden of Eden aan. Het groene gedeelte met water, gras en palmbomen etc. heel erg mooi en bijzonder want het ligt allemaal in één ravijn, dus tussen hoge bergen in. Daarna zijn we verder op de bergen gelopen waarna we uiteindelijk laat in de middag weer terug waren om de bus weer in te gaan naar onze ‘camping’. Niet echt een camping want we moesten even vuur maken waar we op moesten koken en we sliepen onder de ontzettend mooie sterrenhemel en moesten lekker in de natuur plassen want ja geen wc op deze camping haha. Maar naar een cidertje en warme kleren lekker het ‘bedje’ ingedoken om tevens weer vroeg op te staan om naar ‘Kata Tjuta’ en de ‘Uluru’(Ayers Rock) te gaan. Die dag weer lang in het busje want ja alles is ook zo lekker ver weg in Australië haha. Desalniettemin raak je daar ook snel aangewend en heb ik niks te klagen hoor. Die dag heb ik dus de mooie Ayers rock gezien. Een enorme steen in the middle of nowhere. Echt heel bijzonder daar hebben we de zon onder zien gaan en de volgende de zon ook weer op zien gaan en dan ondertussen ook nog een lekker ontbijtje erbij maakte alles perfect.
Die vier dagen in de outback waren toch wel de beste dagen in Autralië, echt heel bijzonder!

Nu ben ik weer in Cairns, mijn koffer is gepakt om morgen te beginnen aan mijn lange reis terug naar Nederland. Ik ga dit prachtige land missen maar ben ook blij om weer lekker naar mijn mooie dorpje terug te keren. Zo als ik al zei is dit mijn één na laatste verslag. Mijn laatste schrijf ik als ik terug ben in Nederland. Bij deze de laatste groetjes vanuit Australië en tot ziens in Nederland!