The journey to Australia... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu The journey to Australia... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

The journey to Australia...

Blijf op de hoogte en volg Everieke

05 Februari 2013 | Australië, Cairns

Na een lange reis van ruim 27 uur ben ik eindelijk aangekomen in Australië.
De vlucht naar Engeland was relaxed British Airways is een goede airline voor de reis. Ik had lekkere luxe leren stoelen en dat maar voor de economy class, zoals ze dat noemen wanneer je ‘goedkoop’ wilt gaan reizen. Eenmaal op London Heathrow loop ik naar de bus en ga ik naar terminal 3 waar ik dan heen moest en dan naar gate 1. Daar begon het… Gate 1, ja je zal vast denken dat deze lekker dichtbij is, maar niets was minder waar, ik kon met een snelle hazen pas naar het einde van de hal lopen. En dan is zo’n hal erg groot als je nog maar een uurtje te gaan hebt… Maar goed uiteindelijk toch op tijd de vlucht naar Sydney te hebben gehaald, was de langste reis begonnen. Ruim 12 uur naar Singapore en dan nog eens ruim 7 uur naar Sydney, het was een hele lange rit maar met een mooi tv’tje in de stoel voor je met de nieuwste films etc. heb ik mij toch prima vermaakt. Ook zat een stel uit zweden naast me waarmee het prima klikte en die ik, hoogstwaarschijnlijk, nog tegen het lijf zal lopen als ze hier in Cairns zijn. Eenmaal op Singapore geland te zijn moest het vliegtuig even opgefrist worden en mochten we nog eens 2 uur wachten. Dus ik loop lekker snel het vliegtuig uit (bij sommige mensen moet dit nogal lang duren namelijk..) ben ik toch wel iets belangrijks vergeten… JA m’n mobiel, iets waar ik dus erg aan gehecht ben en vooral toen niet kwijt wilde. Dus ik loop weer heel leuk tegen de stroming in naar het vliegtuig (wat een dwarsligger!) en ik zei dat ik m’n mobiel had laten liggen. Ik kwam blijkbaar nogal chaotisch over toen ik m’n mobiel pakte en terug liep dus het vliegtuigpersoneel moest wel om mij lachen.
Toen maar weer het vliegtuig in op naar Sydney. Ik veilig en wel op Sydney aangekomen, in terminal 1, wil ik gaan inchecken zegt dat mens van Qantas(vliegtuigmaatschappij) dat ik naar Terminal 2 moet om daar in te checken bij Jetstar(de vliegtuigmaatschappij die de vlucht uitvoert)… Oke prima dus ik op m’n dooie gemakkie de bus maar weer pakken naar terminal 2. (Het vliegveld is blijkbaar zo groot dat ik met de bus moet, moet je nagaan.) Kom ik bij terminal 2 aan wil ik graag gaan inchecken en die zware mooie blauwe koffer afleveren zegt dat mens van Jetstar dat ik wel bij Terminal 1 moest wezen en dat ik de taxi kon pakken maar ik hoogstwaarschijnlijk toch te laat zou komen voor mijn vlucht en dat ik beter eentje later kon gaan nemen... Naja prima, zolang het mij niks kost vind ik alles prima, dus zo ging het. Vlucht was kosteloos omgeboekt en ik kon weer 2 uur wachten op mijn vliegtuig naar Cairns, waar ik tevens ook nog eens 2 uur in het vliegtuig moest zitten.

Zo dat was me een reis naar Cairns wel zeg. Toch hoop ik stiekem dat de terug weg toch ietwat soepeler verloopt maar zo ver is het gelukkig nog lang niet.

1 ding is zeker ik kan verlopig nog geen vliegtuig meer zien…

  • 05 Februari 2013 - 12:29

    Danielle :

    Oh zon lange reis, maar je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk ;) superleuk! Ben benieuwd naar de rest van je avonturen! Xxxx

  • 05 Februari 2013 - 15:06

    Hanneke:

    Leuk om te lezen! Pff wat een gedoe nog zeg kan me voorstellen dat je wat chaotisch over kwam... ;) Succes daar!

    Liefs van hier

  • 05 Februari 2013 - 21:24

    Eefke:

    Lekkere muts, hoe kan je nu je mobiel vergeten....SUFFIE ;)

  • 06 Februari 2013 - 12:54

    Everieke Meinema:

    Ja ach kan de beste over komen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 8854

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: