First stop: Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu First stop: Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

First stop: Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Everieke

24 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Na iedereen gedag te hebben gezegd in Cairns was het nu ook tijd voor mij om te gaan reizen en wel met het vliegtuig. Ja, 2 uur verder en ik was geland in Brisbane! The big city. Toch wel weer even anders dan Cairns. Het was een beetje kouder dan in Cairns namelijk. Maar dat had ik al verwacht gelukkig. In Brisbane is het momenteel overdag 20 graden en ik heb het geluk dat er een mooi zonnetje schijnt wat de gevoelstemperatuur een beetje omhoog krikt. Dat scheelt een hoop kan ik je zeggen maar zodra de zon weg is, is het ook wel koud en dat is even wennen weer na een aantal maanden van zon en 30 graden. Maar genoeg over het weer hier.
Brisbane is een mooie stad. Ik kwam hier met de trein vanaf het vliegveld, na een paar minuten lopen was ik alweer bij mijn hostel beland.
Maar onderweg naar mijn hostel zie ik een aantal winkels… een stuk of 500 aangezien er een enorm shoppingcenter hier bij mijn hostel op de hoek zit. Ik zit tussen de rijke lui en ik ben maar een arme backpacker haha. Wel erg grappig, want mijn hostel zit naast het luxe Hilton hotel en naast de Prada, Gucci en Chanel winkels.
Ook heb ik een Nespresso winkel gezien, je weet wel die van de reclame, ik dacht dat ze niet bestonden (alleen op tv dan) maar het tegenbeeld is bewezen zullen we maar zeggen haha.
Maar goed na een dagje de omgeving te hebben gezien ben ik lekker vroeg mijn bedje ingedoken met een filmpje.
Mijn kamertje is prima, ik slaap alleen met 5 chinezen op de kamer die half Engels kunnen maar onderling toch alleen Chinees praten. Ach ik ben Brisbane toch niet om nieuwe vrienden te maken (naja uiteindelijk wel op de andere plekken maar goed) ik was hier om mijn oude vriendinnen op te zoeken en dat is gelukt!
Vandaag was ik lekker met mijn oude vriendinnen uit Airlie Beach op stap geweest. Lekker even het shoppingcenter bekeken en daarna heerlijk even in het park in de zon gezeten. Ook even weer flink bijgepraat met alles wat er tot nu toe gebeurd is en daarna ook nog even herinneringen van Airlie Beach opgehaald. Het lijkt allemaal alweer zo ver weg, de tijd vliegt gewoon. Want het is dan ook al een meer dan een maand geleden dat ik daar was met iedereen.
Verder is het morgen mijn laatste echte dag in Brisbane (Ik kom namelijk nog terug voor een nachtje). Verder ga ik morgen naar de Botanic Gadens, ook wel gewoon een park genoemd. Even de bloemetjes en vlindertjes bekijken in een grote stad, dat is ook wel eens wat anders dan het bos thuis. Verder is het gewoon alles weer inpakken en wegwezen op naar boven naar Rainbow Beach voor twee dagen. Daarna zit ik vast op een eiland voor 3 dagen, ik ben heel erg benieuwd hoe dat is. Ik laat me lekker verassen door dit prachtige land.

Met mij is alles verder top, lekker vakantie aan het vieren en mijn reis is nu al goed begonnen. Ik ben benieuwd wat me allemaal nog te wachten staat. Jullie horen volgende week wel weer van mij na de mijn eiland trip.

Liefs Everieke


  • 24 Juni 2013 - 19:26

    Eefke:

    Hoi Everieke,

    Wat een leuke dingen maak jij toch mee?!
    Fijn dat je "vakantie"deel zo goed begonnen is.
    Heel veel plezier de komende weken en tot gauw.

    Liefs,
    Eefke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 8852

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: