Loving Australia more and more... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Loving Australia more and more... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Loving Australia more and more...

Blijf op de hoogte en volg Everieke

15 Maart 2013 | Australië, Airlie Beach

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reisverslag geschreven heb. Er is gedurende die tijd alweer veel gebeurd en ik heb alweer veel beleeft.
Zoals de meeste van jullie weten ben ik inmiddels verhuisd van Cairns naar Airlie Beach. Arlie Beach is een klein mooi en uniek plaatsje, ongeveer net zo groot als Spakenburg. Airlie Beach is een ontzetten mooi plaatjes qua natuur en een blauwe zee maar ook natuurlijk met een grote Lagoon(zwembad) erbij. Ook zit er een mooie haven bij, want ja de 72 whitsunday eilanden liggen nou eenmaal maar een half uurtje varen van de kust van Airlie Beach. Maar daar straks meer over, nu eerst de plek waar ik verblijf en tevens aan de arbeid ben. Het hostel waar ik nu werk heet ‘Beaches’, het is een prima en goed uitziend en groot hostel. Ik heb lekker een private room voor mezelf. Dat betekend: eigen badkamer, koelkast, tv, bureautje en een tweepersoonsbed! Dus ik heb wel een prima kamertje dacht ik zo.
Ik werd ook hartelijk ontvangen door een hyperactieve kerel die dus de hele avond bij elkaar lult in de bar, erg leuk en gezellig dus. Bij het hostel zit dus een bar/bistro. En ja je kan er heerlijk en goedkoop eten, dus dat scheelt weer.
In de eerste dagen van mijn verblijf in Airlie Beach heb ik gewerkt in de housekeeping om zo het hostel beter te leren kennen, dit was tevens een opstap om later de housekeeping te managen voor een aantal dagen. Ook werk in de bar/bistro, wat ik nog altijd erg leuk vind! Ik heb een paar dagen geleden bier training gehad en heb daar een hoop van opgestoken. Ik weet nu wat het verschil is tussen de bieren, hoe ik het perfecte biertje moet tappen, waar bier uit bestaat en hoe ik een bier fust moet verwisselen. Ik heb de afgelopen weken dan ook veel in de bar gewerkt en dat is en blijft gewoon zoo leuk! Daarnaast heb ik ook een aantal dagen de housekeeping gemanaged, wat uiteraard een goede training is voor later. Dat vond ik eigenlijk ook wel erg leuk om te doen. Je bent lekker druk bezig met van alles en nog wat en bovenal jou werknemers aan te sturen voor die dag. Dit zijn gewoon backpackers die werken voor hun accommodatie, maar hey je moet ergens beginnen. Maar de rest van deze week nog een paar leuke bardiensten draaien. En dan volgende week begin ik ook met de receptie en traveldesk, naa ie trainingen etc. ga ik een beetje van alles doen, wat ik heel erg leuk vind. Ik hou wel van wat variatie in mijn werk namelijk.

Maar genoeg over werk op naar het aller leukste gedeelte!
Ik ben vandaag wezen ‘Ocean Raften’! Wat was dat super gaaf zeg! Lekker met een speedboot over de golven scheuren, met volle vaart langs allemaal mooie eilanden, genaamd de Whitsunday eilanden. We zijn langs mooie rotsen gevaren en hebben weer gesnorkeld in 2 verschillende baaien. Het reef was dan ook weer echt prachtig! Ik zwom tussen scholen vissen, dat is zoo gaaf! Je hebt dan echt weet ik veel hoeveel vissen ineens om je heen en allemaal prachtig gekleurd uiteraard. De een was vel paars en geel en de andere waren leuke zwart wit gestreepte visjes. Ook kwam ik helemaal met vel geel bedekte vissen tegen, die waren zoo ontzettend mooi en gaaf om te zien! Dat dit zo mooi is gemaakt blijf ik nog altijd ongelooflijk vinden…Wonderbaarlijk…Allemachtig wat prachtig haha!
Maar het is wel zo, het is en blijft erg mooi om te zien. Nadat we naar de twee snorkel plekken waren geweest zijn we verder gevaren naar een ander groot eiland. Daar zien we van de boot gegaan hebben we even door het bos gelopen en zijn we uiteindelijk naar een uitkijk punt gelopen. Daar zag je de whitsundag beach en whitehaven beach beneden liggen. Dat zijn de mooiste stranden van Australië! En staan op de 3de plaatse op de internationale ranglijst voor het mooiste strand. Ze zijn zoo mooi en bijna wit gekleurd! Het zand is zoo zacht en schoon en dan met dat mooie blauwe water erbij, is het nog mooier om te zien!(check de foto’s op facebook) Echt ik hou steeds meer en meer van dit prachtige land!!!!!

Maar al met al ligt mijn hart wel in het beloofde land: Bunschoten Spakenburg.


  • 20 Maart 2013 - 20:11

    Henrike:

    hi Everieke,

    ja ik heb geen facebook, dus dan maar op deze manier. Ik begin zo langzamerhand wel een beetje jalours te worden...... Je verhalen en foto's gaan er zo voor zorgen dat ik ook Australie moet toevoegen aan mijn lijstje. maar ja eerst nieuw zeeland eind dit jaar. (wat een rotleven)

    anyway, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en ook het werk leuk vind. toch ook wel belangrijk.
    veel plezier nog en je bent heel welkom ook weer in het beloofde land (dorp) Goed om te weten waar je prioriteiten liggen. hahahaha :-)

  • 22 Maart 2013 - 12:34

    Oma:

    Wat een mooi foto's van het koraal en prachtige vissen jij ziet wat van de wereld en zo'n mooie. Natuur Jij kunt genieten nog veel plezier dat oma dat kan wat een wonder nog de hartelijke groeten oma
    Zo die oma ook al thuis op de i pad
    Met een beetje hulp lukt er een heleboel

    Groetjes vanaf de karekiet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 8880

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: