Feeling Free! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Feeling Free! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Feeling Free!

Blijf op de hoogte en volg Everieke

19 Juni 2013 | Australië, Cairns

Het is op dit moment is het erg rustig op de receptie en ik dacht laat ik jullie weer eens iets nieuws vertellen!
Bij deze kan ik jullie meedelen dat ik op dit moment mijn laatste shift achter de receptie aan het draaien ben. Het is mijn laatste shift van mijn stage en daar ben eerlijk gezegd heel erg blij mee. Ik ben toe aan vakantie…….
Hahah nee grapje de afgelopen paar maanden waren echt top en het was een echte werk vakantie dus ik heb echt niks te klagen!
Maar om het allemaal nog even mooier te maken vertrek ik aankomende zondag vanuit Cairns om lekker aan mijn droom reis door Australië te beginnen. Ik kijk daar heel erg naar uit en ben heel benieuwd hoe mooi alles wel niet is. Maar goed het is een heerlijk idee om even niet te hoeven werken of aan school te zitten voor een aantal weken. Maar nog een paar uur en dan is het ook echt klaar en dat is een heerlijk idee.

Daarnaast wil ik jullie nog iets ontzettend leuks vertellen. Ik heb gisteren weer iets van mijn droomlijstje af kunnen schrijven. De meeste mensen hebben het vast al gezien op facebook voor degene die het nog niet weten, ik heb gisten GESKYDIVED wat betekend in het Nederlands dat ik Parachute gesprongen heb! Wat was dat ontzettend gaaf!
Ja, je kan wel zeggen dat ik erg avontuurlijk ben ingesteld en ik denk dat daardoor ook op de juiste plek ben in Australië. Maar ik zal jullie even het hele verhaal wel even vertellen.
Nadat ik in de shop was aangekomen moest ik een hoop papier werk ondertekenen. Zoals, dat het bedrijf niet aansprakelijk zal zijn voor een ongeluk zoals een gebroken arm of je dood. Nadat ondertekend te hebben had ik echt het idee dat ik voor mijn doodvonnis getekend had.
Haha nee zonder gekheid het was een raar idee maar ik wist toch wel dat ik in goede handen was.
Toen eenmaal aangekomen op het terrein was er een zwembad en een pingpong tafel om jezelf even bezig te houden totdat je aan de beurt was om aangekleed te worden en in het vliegtuig te stappen. Na vele leuke potjes pingpong met een leuke meid uit België was het onze beurt. Je kreeg een heel vest aan om straks lekker in de lucht te hangen vast aan je instructeur. Daarna was er een hele mooie instructie die iedereen kan begrijpen: Spring uit het vliegtuig en act like a BANANA! Maar ik kan je met een gerust hart vertellen dat dat ook het enige is wat ja kan doen als je uit het vliegtuig springt!
Dat dat ook even duidelijk is en dat heb ik dus ook gedaan :).
Na een ontzettend korte vrijval, wat een ruime minuut was maar je niet door hebt en je echt een ontzetten heerlijk vrij gevoel geeft, ging de parachute met volle kracht uit en wordt je ook met volle kracht omhoog getrokken. Daarna was het puur genieten van het uitzicht. Het ontzettend mooie platteland van Australië en ik zag vanuit de verte de Great Barrier reef liggen. Wat was het uitzicht toch adembenemend. Daarna een snelle landing en stond ik binnen een paar minuten weer met beide benen op de grond.
Deze ervaring was een goed begin voor mijn reis door Australië met e mooie foto’s en de video die ik er van heb, ga ik dit zeker nooit vergeten!

Maar goed, verder gaat alles goed met me en wordt het de komende dagen nog wel druk. Ik moet nog even wat schoolwerk afmaken en laten aftekenen door mijn bazin, daarnaast nog alles inpakken en wat souvenirs kopen voor familie en vrienden.

Ik schrijf snel mijn nieuwe verslag zodra ik in Brisbane ben zondag en wat van de stad heb gezien.

Jullie horen snel weer van me. Maar voor nu zeg ik: Seeyah!

  • 19 Juni 2013 - 15:45

    Eefke:

    Wowwww.....meis...harstikke, stoer hoor...ik doe t je niet na haha
    Liefs vanuit n eindelijk warm Spakenburg ...X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8867

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: