Back in Cairns for a while... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Back in Cairns for a while... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Back in Cairns for a while...

Blijf op de hoogte en volg Everieke

29 Mei 2013 | Australië, Cairns

Dag lieve lezers van mijn blog. Ik heb weer wat gevonden om over te schrijven en om jullie te informeren wat ik de afgelopen 2 weken gedaan heb.
Ik probeer zoveel mogelijk op deze site te zetten maar als er niet zoveel gebeurd kan ik jullie ook niet veel nieuws vertellen. Want ja dan gaat het alleen maar over werk en dat word voor jullie op een gegeven moment ook saai om te lezen. Daarom schrijf ik liever op deze site wanneer er weer iets super leuks is gebeurd of ik weer iets nieuws gedaan heb gedaan zoals een trip naar het een of ander iets.

Maar goed laat ik maar bij het begin beginnen.

Ik ben weer terug verhuisd naar Cairns. Na een lange bus rit van ruim 11 uur (wat dood normaal is hier…) ben ik weer veilig en gezond en wel aangekomen in de mooie stad Cairns. Het was de eerste dagen wel weer ff wennen hier hoor, ik moest de volgende dag meteen weer aan de bak namelijk en het is in beide hostels veel drukker dan in Airlie Beach. Dus het was s ’ochtends weer vroeg op om een morgen shift the draaien in één van de hostels. Dat was weer even omschakelen. Gelukkig was ik niet alleen met mijn eerste werk shift en had ik fijn weer een leuke Nederlander naast me waar ik dan ook flink heb mee staan ouwehoeren de hele shift… Ach Nederlands verleer je nooit blijkbaar, ook al heb ik soms nog wel moeite om op sommige Nederlandse woorden te komen en praat ik nog steeds half Engels voor mij gevoel. Maar wat wil je ook na ruim 2,5 maand alleen maar Engels te hebben gepraat. Goed, na een ontzettend leuke tijd in Airlie Beach te hebben gehad mis ik dat mooie kleine plaatsje en de mensen wel. Maar het is ook fijn om weer gezellig met mijn medestudenten te zijn.
Ook ben ik de afgelopen week er achter gekomen dat mijn stage 2 weken korter duurt dan gepland! Wat ik dus eigenlijk helemaal niet erg vind, want nu kan ik 2 weken langer reizen door het prachtige land Australië. Daarom ben ik van plan om half de East Coast af te reizen en naar the Red center te gaan, ook wel de Outback genoemd, maar om het nog even helemaal duidelijk te maken, ik ga gewoon naar de Ayers Rock. De bedoeling is om te vliegen naar Brisbane en dan terug te gaan naar Fraser island(ligt iets hoger dan Brisbane) en vanuit daar weer naar beneden te reizen naar Sydney. Zodat ik in Sydney de mooie natuur van de Blue Mountains kan bewonderen en natuurlijk The Opera House te aanschouwen en bezoeken en de brug in Sydney kan bekijken. Vanuit Sydney pak ik het vliegtuig naar Alice Springs om vanuit daar naar de Ayers Rock etc. te gaan voor 3 dagen en 2 nachten. Of te wel lekker kamperen onder de sterren en de zonsopgang en ondergang te zien bij de grote platte berg in the middle of nowhere haha. Daarna weer terug naar Sydney en Cairns om vanuit daar mijn vlucht naar huis te pakken. (voor een beeld bij wat ik ga bezoeken, zie google.)
Dit alles is nog maar een plan en hoeft alleen nog maar gerealiseerd te worden door alles te boeken etc. en natuurlijk moet ik het mooie kostenplaatje nog bekijken… Er staat nog niks vast.

Tot zover mijn verhaal over de terug komst in Cairns en de planning. Op naar iets wat ik afgelopen maandag gedaan heb…
JAJA mensen ik ben wezen BUNGEEJUMPEN! Je weet wel zo iets als van een brug afspringen aan een elastieke touwtje.
Dat was een ervaring van mijn leven! En ja natuurlijk was ik nerveus… je moest naar boven lopen met zoveel trappen… en elke stap die ik zette naar boven werd ik alleen maar zenuwachtiger maar eenmaal boven en een beetje gekalmeerd en gewacht op alle andere springers was het mij beurd. Daar sta je dan met je goeie gedrag op het randje van de afgrond, een kleine 50 meter naar beneden springen met alleen maar een elastieke touwtje vast aan je benen. En dan begint die leuke instructeur ook nog ff af te tellen…3…2..1. JUMP. En daar ging ik als een bak steen naar beneden schreeuwend haha. En dan word je weer terug getrokken door het elastiekje en begint het weer op nieuw. Maar dit heb ik altijd al gewild en was ook echt een ervaring voor het leven. Zeker weten dat ik het nog een keer ga doen, maar waar… dat is nog de vraag ;-)
Tot zover mijn ervaringen, verder gaat alles nog steeds heel goed met me. Ik heb ontzettend veel zin in mijn reis door Australië. Maar al met al verlang ik ook wel weer lekker naar huis.

  • 29 Mei 2013 - 16:39

    Hanneke:

    Hay Everieke!

    Dat klinkt wel heel gaaf bungeejumpen! Super om te lezen hoe het er daar aan toe gaat. Krijgen we een klein beetje een indruk van wat je doet en ziet ;)

    Lekker dat je twee weken extra hebt om te reizen! Ga je dat alleen doen, of met je medestudenten?

    Heel veel plezier nog!

    Groetjes!

  • 31 Mei 2013 - 08:21

    Everieke:

    Heeey Hanneke!

    ja echt perfect dat ik 2 weken langer heb om te reizen. ik ga wel.alleen maar ik zoek een vriendin op in brisbane. daarna ben ik weer alleen maar dat geeft niks.

    liefs everieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8876

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: