Surfers Paradise - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Everieke

09 Juli 2013 | Australië, Byron Bay

Zo daar ben ik weer om even een update te geven van de afgelopen week. De afgelopen week is dan ook alweer voorbij gevlogen. Ik ben naar de stad Gold Coast en Byron Bay geweest en ben nu alweer een dag in Sydney.
Ik begin eerst we even met Gold Coast. Eenmaal daar aangekomen met de bus moest ik even wachten voordat ik opgepikt werd, ik ontmoette twee Duitse meisjes waar ik de 4 dagen in Gold Coast mee optrok. En toen daar was onze pick-up… Een mooie limousine. Niet verkeerd voor een backpacker mag ik zeggen, het zag er erg goed uit aan de buiten kant maar in principe was het ook gewoon maar een rammelbakkie waar je in zat haha. Maar het gaf een aantal leuke gezichten van mensen die je aan zitten te kijken waar nou jij als (arme) backpacker ineens opgehaald wordt met een limousine. Dus mijn verblijf begon daar al goed. Het hostel was ook niet verkeerd, het was een gezellig huiskamer idee. Je deelde een keuken en badkamer met drie andere kamers en zo was het hele hostel in verschillende ‘appartementjes’ ingericht. Dat was erg leuk en gezellig.
Die dag heb ik dan ook Gold Coast verkent met de 2 Duitse meiden. Gold Coast is een stad met wolkenkrabbers, flats en wat huizen aan een heel lang strand, dat niet zo breed was, en de mooie blauwe zee natuurlijk. Erg leuk om even allemaal in één dag te zien. De volgende dag ben ik met één van de Duitse meiden naar het waterpark ‘Wet & Wild’ geweest. Het was een erg mooie stralende zonnige dag dus we hadden erg veel geluk met het weer. De attracties waren erg leuk. Bij één van de attracties sta je in een koker, 3 2 1 en de bodem zakt onder je voeten vandaan en ga je met een volle vaart naar beneden door een halve looping dat was toch wel een erg leuke attractie. Verder waren er een hoop attractie waar je in een ban vanaf moest, ook dat was erg leuk en ik voelde me weer net als een klein kind haha. De volgende dag in Gold Coast heb ik lekker even gezond op het strand want zolang dat kon heb ik die kans lekker gegrepen. Daar zag je ook weer mensen surfen, en het gedeelte van de stad waar ik dan ook verbleef heette Surfers Paradise, de naam zegt genoeg denk ik.
En dan was het op naar Byron Bay. Byron Bay is een mooi klein plaatsje. Je kunt daar ook erg mooi surfen en dat kon je ook wel merken. Een heleboel mensen die op het strand zijn hebben een surf board bij zich. De eerste dag dat ik er was wou ik naar de vuurtoren lopen, tenminste dat was de planning… Maar omdat het daar ook zo lekker warm weer was ben ik toch weer geëindigd op het strand haha. De volgende dag dan toch maar weer geprobeerd en dit keer ben ik er dan ook echt aangekomen. Ja wel hoor de mooie witte vuurtoren. Erg leuk om te zien en je had vanaf dat punt ook een erg mooi uitzicht over het strand en het stadje zelf. Het was dan ook weer super mooi weer ervoor en ik heb mooie foto’s kunnen maken. Vanaf de vuurtoren kon je naar het meest oostelijke puntje van Australië lopen en dat heb ik dan ook mooi gedaan. Nu kan ik tenminste zeggen dat ik daar ok geweest ben. Daarna ben ik weer heerlijk op het strand gaan liggen want ja het is nog wel warm en in Sydney niet meer helaas… Dus dat was erg leuk en genieten!
Nu ben ik alweer in Sydney aangekomen met de oncomfortabele nacht rit met de bus. Maar dat was het allemaal wel waard want uiteindelijk toch ook al de eerste glimpen van The Opara House gezien en the Harbour Bridge. Morgen ga ik daar eerst een op onderzoek uit want vandaag was ik daar wat te moe voor en het was ook nog eens regenachtig. De komende dagen zijn de weersverwachtingen wel weer goed dus dat komt helemaal goed in Sydney. En ohja…. Het is hier echt steen koud brrrrr haha. Dat is wel weer ff wennen maar dat komt ook wel weer goed.
Dit was het weer voor vandaag, alles gaat goed met me en kijk uit naar alle mooie dingen die ik nog ga zien in Sydney en in Alice Springs. Nog 1,5 week en dan ben ik alweer thuis waar ik stiekem nu wel naar verlang. Mijn volgende en één na laatste verslag vanuit Australië is vlak voordat ik terug ga naar Nederland dus over iets meer dan een week horen jullie hoe het was. Voor nu hou ik er mee op. Jullie krijgen allemaal de hartelijke groeten van hier!

Liefs Everieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8871

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: