Swimming @ The Aquarium 2.0 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Swimming @ The Aquarium 2.0 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Swimming @ The Aquarium 2.0

Blijf op de hoogte en volg Everieke

01 Maart 2013 | Australië, Cairns

Nou 2 weken verder was het eindelijk zover! Gisteren zijn we naar The Great Barrier Reef geweest. ’S Ochtends vroeg, om 6 uur, al uit de veren om een goeie laag met zonnebrandcrème op te smeren voor een dag op het water. Na een heerlijk ontbijt en een mijn rugzak volgepropt te hebben gingen we met z’n allen naar de reef terminal bij de haven. We waren allemaal in onze nopjes want dit was toch wel iets waar we allemaal zo naar uit hadden gekeken. Toen we daar eenmaal aankwamen werden we al meteen begroet door onze begeleider van die dag. We gingen naar binnen om in te checken. Er stond al een aardige rij maar wij mochten, net als VIP’s , meteen doorlopen en kregen van alles mee. Voornamelijk het papier werk voor het duiken. Toen gingen we naar de boot, we waren als eerste daar en zochten een mooi plekje uit op de voorkant. De boot was een grote en mooie Catamaran wel te verstaan. Na alle overige informatie en aan al het papierwerk te hebben voldaan gingen we lekker zonnen op het dek. De zon scheen al vroeg en het was nog niet heel erg warm.
Om een uur of 8 denk ik, vertrok de boot dan richting het great barrier reef. Het was nog wel een eind varen. 2 uur laten kwamen we dan eindelijk daar aan. De zee, mooi blauw, en geen mens of eiland te zien in de hele omgeving. Wij waren de laatste groep om te gaan duiken dus we hadden nog een ruim 30 minuten om eerst even te gaan snorkelen. Na onze (sexy) stingersuits (een zwart pak dat je hele lichaam bedekt) aan te hebben getrokken tegen de kwallen gingen we het water in met flippers en snorkels en al. Maar de eerste indruk die ik kreeg toen ik naar beneden keek was… WAUW… wat is dat mooi zeg! Prachtig koraal, mooie gekleurde vissen, je wist gewoon niet meer waar je moest kijken. Het is net alsof je in een groot aquarium zwemt waar gewoon geen einde aan komt…Maar goed, na leuke foto’s te hebben gemaakt onder water gingen we met onze begeleider verder het reef op zwemmen. Hij wist namelijk nog wel wat te vinden. En ja hoor daar waren ze: de NEMO-visjes! Hahaha. Echt super leuk en mooi om te zien in het echt. Daarnaast zwom er ook nog heel mooi een vet grote vis langst ons, wel dik een meter bij halve meter groot. Zo apart om dat mee te maken zeg. Maar zoooo Gaaf! Na enige tijd werden we vanaf de boot geroepen om te gaan duiken. Dus zuurstoffles op je rug en gaan met die banaan! Maar zo gemakkelijk en snel ging het helaas niet. We kregen eerst instructies met allemaal verschillende soorten signalen voor onder water. Daarna was het tijd om het water in te gaan. Op staan met zo’n fles op je rug is nog niet zo gemakkelijk en nog best zwaar ook, en dan loop je ook nog op flippers dat maakt het nog wat pittiger. Maar uiteindelijk op het randje… PLONTS… zo we waren onder water. Nadat we daar ook nog een keer alles geoefend te hebben gingen we dieper het water in. We gingen zo’n 6-7 meter diep. Je kreeg veel druk op je oren maar dat kon je makkelijk stabiliseren gelukkig. Maar het koraal is nog 10x zo mooi als je het van dichtbij bekijkt! Dan zie je pas echt dat het leeft!
Na deze duik gingen we nog wat verder het reef op waar een eilandje was, omliggend met allemaal mooi koraal en een ander soort gedierte. We kregen de kans om nog een keer te gaan duiken met zuurstofflessen. Deze hebben we dan ook met beide handen aangenomen. Dit keer zonder uitleg maar alleen met een begeleider die ons rondleidde onderwater. Dit keer zagen we enorme oesters die open en dicht gingen om zo diertjes te vangen etc. Jammer maar helaas hebben we geen parel gevonden…. Ook die oester was immens groot! Nadat we dat hadden gezien kwam er ineens een grote schildpad voorbij zwemmen! Dat is zoo onbegrijpelijk als dat gebeurd, maar zo ontzettend gaaf om te zien. Daarna zagen we ook nog een paar mooie roggen en gekleurde vissen.
Na deze duik was het klaar voor vandaag. We gingen de boot weer op trokken onze pakken uit en gingen weer heerlijk zonnen op het dek tot dat we weer terug waren in de haven. Het had daar blijkbaar erg hard geregend… Maar daar hadden wij dus mooi geen last van.
Dit was een dag vol memorabele gebeurtenissen. Deze dag zal dan ook niet snel uit mijn geheugen verdwijnen. In tegen deel zelfs! Ik ga zeker nog een keer duiken!

Ik ben weer een hele ervaring rijker. De eerste maand in Cairns zit er op voor mij. Aankomende zondag ga ik richting Airlie Beach waar zeker nog meer avonturen op me zitten te wachten. Ik ben benieuwd wat me dan weer te wachten staat!

Liefs Everieke

  • 02 Maart 2013 - 09:09

    Eefke:

    Wowwww, klinkt erg gaaf allemaal...:-)
    Veel plezier in Airline beach...jij vermaakt je wel zo te horen.
    Liefs,
    Eefke

  • 02 Maart 2013 - 13:33

    Everieke Meinema:

    Dankjewel! Ja i vermaak me prima tot nu toe ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 8873

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: