Already halfway - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu Already halfway - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Everieke Meinema - WaarBenJij.nu

Already halfway

Blijf op de hoogte en volg Everieke

08 Mei 2013 | Australië, Airlie Beach

Het is alweer een tijd geleden dat ik geschreven heb op deze site. Dus het werd wel weer eens tijd dat ik iets van me liet horen haha. Maar goed de afgelopen tijd is wel voorbij gevlogen! Alles gaat nog altijd erg goed met me, ik vermaak me hier in Airlie Beach naar alle verwachtingen op en top en ben hier zelfs 2 weken langer dan verwacht. Ik heb ontzettend leuke collega’s waarmee ik dan ook veel op stap ben en veel plezier mee heb. Het is belangrijk om mensen te hebben waar je leuke dingen mee kunt gaan doen, zo verveel je je niet snel en dat is ook één van de redenen dat ik niet bepaald de tijd nam om een nieuwe blog te schrijven…

Ik ben inmiddels al 3x naar de mooie Whitsunday eilanden geweest, dat was 2 keer Ocean raften en de laatste was een 2 dagen 1 nacht trip. Met Ocean raften ga je een dag naar de eilanden en zie de belangrijkste dingen zoals het mooie koraal in de baaien van de eilanden, het mooie uitzicht op Whitehaven Beach en Hill Inlet wat een inham van water is door de eilanden en als het getij eb is een mooi zanderig effect met een beetje water weergeeft.(zie foto’s facebook) Dat is en blijft een machtig mooi iets, iets natuurlijks maar ook zeker iets goddelijks. Ik dank God dan ook elke dag dat ik in dit mooie land mag wezen.
De 2 dagen en 1 dag was het allerleukst en mooist. Lekker varen en zeilen langs de eilanden en chillen op het dek van het schip. Daarbij was de lunch en diner ook ontzettend goed verzorgd en de crew op de boot was ook echt top! Die 2 dagen heb ik dan ook een mooi kleurtje gekregen en niet eens verbrand! Wat voor mij toch heel wat is haha.

Het leuke en grappige hier blijft mijn naam in het Engels… Ze kunnen het hier niet bepaald goed uitspreken en dat blijft grappig. Ik heb dan ook echt verschillende versies op mijn naam staan inmiddels. Hier zijn een paar voorbeelden: Africa, freakieriekie, miss hollland, dutchie en de gene waar ik de voorkeur aan geef en dat ook aan verschillende mensen vertel is ‘Eve’. Het blijft leuk hoeveel verschillende versies je wel niet hoort en elke keer weer moet ik er om lachen. En het leuke is dat de Australische mensen dan ook zoo hun best doen om het goed uit te spreken, soms voel ik medelijden met ze en dan is het al snel: Just call me Eve.
Daarbij ben ik inmiddels al over de helft van mijn stage, wat betekend nog maar 2,5 maand te gaan! Binnenkort ga ik ook weer terug naar Cairns, Airlie Beach heeft een mooi plekje in mijn hart gekregen en ik zal dit ook zeker niet vergeten!

Dit mooie land is Top en ik kom zeker terug maar toch kan er niks tippen aan het mooie beloofde land Bunschoten Spakenburg. Ik kreeg een mooie kaart van mijn moeder met de haven erop met allemaal botters etc. ik heb die kaart dan ook letterlijk aan iedereen laten zien om zo te kunnen vertellen hoe trots ik eigenlijk wel niet ben op mijn kleine maar leuke en gezellig en ontzettend mooie dorpje. Iedereen vond het ontzettend mooi en een beetje sprookjesachtig, ik heb dan ook al vele mensen overgehaald om een keer langs te komen haha.

Daarnaast heb ik gehoord dat veel mensen mijn blog lezen, dat waardeer ik echt enorm en laat gerust een berichtje achter dat vind ik alleen maar leuk! Check de foto’s van de laatste tijd op facebook dan heb je een mooie impressie. Maar goed dit was het wel weer voor nou. Straks als ik weer in Cairns ben staat er nog vele nieuwe avonturen te wachten dus jullie horen snel weer van me!

Liefs Everieke

  • 08 Mei 2013 - 12:47

    Wiersma:

    Hoi Everieke,

    leuk weer eens wat van je te lezen (wij zijn een van de vele lezers van je blog), want het duurde wel erg lang....
    Fijn dat het goed gaat en dat je je wel vermaakt daar.
    Hartelijke groeten fam. Wiersma

  • 08 Mei 2013 - 22:09

    Eefke:

    Hoi Riekie,

    Nou meis, voor mij blijf je altijd Riekie...hahah...dus geen Eef of Eve voor mij.
    Lijkt teveel op mijn eigen naam ;)
    Maarre, heb je verhalen gemist. Helaas zie ik de foto's niet altijd, maar komt wel als je terugbent.
    Ben blij dat Airline beach toch nog zo leuk is geworden.
    We moeten snel maar weer skypen, Tante Hennie was ook al benieuwd hoe het met je ging :)

    Liefs,

    Eefke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Everieke

Dag iedereen, Allereerst hartelijk Welkom op mijn reisprofiel. Hier vind je al mijn reisverslagen die ik het komende half jaar ga schrijven tijdens mijn reis in Australië!! Ik wens iedereen veel leesplezier en schrijf gerust een leuke reactie. :) Veel Liefs, Everieke

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 8874

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 21 Juli 2013

Stage in Australië!

Landen bezocht: